SP7001 to czujniki sygnału CAN i CAN FD, które wykorzystują technologię bezdotykową do dokładnego przechwytywania sygnałów magistrali CAN niezbędnych do oceny i rozwoju pojazdów i urządzeń nowej generacji. Zwiększ produktywność i wydajność testowania, eliminując potrzebę zdejmowania izolacji kabli lub stosowania wiązek przewodów, które są tradycyjnie wymagane do uzyskania sygnałów.
Monitorowanie magistrali CAN pojazdu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej
Bezkontaktowy czujnik CAN SP7001 umożliwia pozyskiwanie sygnałów magistrali CAN spoza powłoki przewodów. Sygnały CAN są głównymi sygnałami sterującymi wewnątrz samochodu.
Do tej pory inżynierowie musieli spędzać ogromne ilości roboczogodzin, aby przetworzyć przewód magistrali CAN. Dzięki bezdotykowemu czujnikowi CAN monitorowanie danych CAN jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Ponieważ przewody pozostają nieuszkodzone, magistrala CAN pozostaje nienaruszona nawet podczas monitorowania.
Przykład rzeczywistego pomiaru przy użyciu BEZKONTAKTOWEGO CZUJNIKA CAN
Ten film pokazuje, jak NON-CONTACT CAN SENSOR i MEMORY HiLOGGER LR8450-01 są używane do pomiaru temperatury rzeczywistego pojazdu. Dane analogowe mierzące temperaturę wewnątrz pojazdu i dane CAN są jednocześnie wyświetlane na wykresie w czasie rzeczywistym.
Główne cechy
- Natychmiastowe pozyskiwanie danych CAN FD/CAN, po prostu poprzez uszczypnięcie sond nad izolacją przewodu jedną ręką.
- Eliminacja obaw dzięki zastosowaniu bezdotykowej technologii wykrywania
- Zastosowanie w różnorodnych aplikacjach rozwojowych i ewaluacyjnych wymagających niezawodności
Nr modelu (kod zamówienia)
- SP7001-90
Obsługuje sygnały CAN FD / CAN, zestaw SP7001, SP7100, SP9200
- SP7001-95
Obsługuje sygnały CAN FD / CAN, zestaw SP7001, SP9250, SP7150
Cechy i funkcje
Nowe podejście oznacza znacznie mniej roboczogodzin
Nie ma potrzeby stosowania wiązki przewodów: Wystarczy zawiesić sondy na izolacji przewodu
Przechwytywanie sygnałów CAN bez konieczności wytwarzania wiązek przewodów lub zdejmowania izolacji z kabli, aby znacznie zmniejszyć liczbę roboczogodzin poświęconych na przygotowanie testów.
Łatwa konfiguracja
1. Otwieranie końcówki sondy jedną ręką.
2. Podłącz otwartą końcówkę do magistrali CAN.
3. Automatycznie blokuje się po zwolnieniu ręki.
Nieuszkodzone przewody dla łatwego i bezpiecznego pomiaru jedną ręką
Sondowanie jedną ręką w celu łatwego dotarcia do trudno dostępnych obszarów, które są ciasne, głębokie i zatłoczone kablami.
Dalsze korzystanie z istniejącego systemu analizy CAN
Układ pinów złącza wyjściowego CAN zgodny ze standardami branżowymi. Klienci, którzy posiadają już system analizy CAN, taki jak produkowany przez Vector Informatik GmbH, muszą jedynie podłączyć czujnik do terminala wejściowego tego systemu (poprzez 9-stykowe złącze D-sub).
Szeroki zakres temperatur pracy od -40°C do 85°C
Pozyskiwanie sygnałów CAN w środowiskach od -40°C do 85°C (-40°F do 185°F), czyli w zakresie temperatur wymaganym podczas testowania pojazdów.
Podłączanie sond bez martwienia się o polaryzację magistrali CAN
Jeśli korzystasz z automatycznego trybu polaryzacji wejścia (*), SP7001/SP7002 automatycznie przełączy polaryzację wejścia, aby zapewnić prawidłowe przechwytywanie sygnałów CAN, nawet jeśli sondy są podłączone odwrotnie w stosunku do polaryzacji magistrali CAN (CAN_High/CAN_Low).
*: Funkcja ta działa tak długo, jak współczynnik obciążenia magistrali CAN wynosi co najmniej 5%.
Regulowana czułość dostosowuje się do różnych warunków
Użyj trybu wysokiej czułości (*), aby rozszerzyć poziom wykrywania, gdy amplituda sygnału CAN jest niska w stosunku do standardu CAN lub gdy nie można wykryć sygnału z powodu warunków kablowych.
*: Zaleca się korzystanie z trybu domyślnego w typowych sytuacjach, ponieważ zapewnia on optymalny poziom odporności na wibracje i hałas.
Zaprojektowany, aby nie wyzwalać blokad bezpieczeństwa ECU
SP7001/SP7002 odbiera sygnały bez zmiany charakterystyki elektrycznej magistrali CAN. Nawet jeśli pojazd jest wyposażony w moduł ECU, który ma funkcję blokady bezpieczeństwa zaprojektowaną do wykrywania zmian w charakterystyce elektrycznej magistrali CAN, będziesz w stanie przeprowadzić testy bez obawy o zablokowanie.
Odporność na wibracje zaprojektowana do testów drogowych
Czujnik zapewnia odporność na zakłócenia zaprojektowaną do testowania w pojazdach w różnych środowiskach drogowych. Pozyskuj sygnały CAN w stabilny sposób podczas testów ewaluacyjnych nie tylko na torach testowych, ale także w pojazdach poddawanych jazdom próbnym na drogach publicznych.
Odporność na wibracje
przyspieszenie wibracji: 45 m/s² (4,6 G)
Odporność na zakłócenia wystarczająca do użytku z pojazdami elektrycznymi i pojazdami HV
Czujnik zapewnia wystarczającą odporność na zakłócenia, aby rejestrować sygnały CAN w różnych środowiskach akustycznych. Pozyskuje sygnały CAN w stabilny sposób, nawet w pojazdach takich jak EV i HV, które w coraz większym stopniu polegają na sprzęcie elektrycznym.
Przeprowadzaj testy na drogach publicznych ze spokojem, ponieważ nie są wymagane żadne modyfikacje pojazdu
Ponieważ SP7001/SP7002 pozyskuje sygnały bez kontaktu elektrycznego, jest idealny do stosowania w testach, w których nie można modyfikować izolacji magistrali CAN. Mają również zastosowanie w rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i technologii autonomicznej jazdy.
Prowadzenie pojazdu jest możliwe, gdy czujnik jest podłączony do magistrali CAN.
Pozyskiwanie sygnałów CAN z taką samą dokładnością jak w przypadku metody stykowej
Metoda bezkontaktowa rejestruje sygnały CAN niezawodnie i dokładnie, podobnie jak metoda kontaktowa. Ponadto, dzięki opóźnieniu wykrywania sygnału CAN wynoszącemu zaledwie 130 ns, czujnik zapewnia wydajność w czasie rzeczywistym.
Metoda bezkontaktowa wyróżnia się również w przypadku szybkich sygnałów CAN FD
W przeciwieństwie do metody stykowej, metoda bezstykowa nie zniekształca oryginalnego sygnału podczas sondowania magistrali CAN. Takie podejście pozwala uniknąć błędów komunikacji spowodowanych pogorszeniem jakości komunikacji.
Model z obsługą CAN FD: SP7001
Niezawodne rejestrowanie nawet rzadkich zdarzeń
Bezkontaktowy czujnik CAN nie wpływa na charakterystykę elektryczną magistrali CAN, umożliwiając niezawodne wychwytywanie sporadycznych błędów CAN.
Pozyskiwanie sygnałów bez konieczności przechodzenia przez centralną bramę
Tylko niewielki procent wszystkich sygnałów CAN może być pozyskiwany ze złącza OBD-II, które jest używane w diagnostyce pojazdów. Używając produktu z wewnętrzną magistralą CAN pojazdu, można pozyskiwać wszystkie sygnały CAN.
Idealny dla wszystkich procesów rozwojowych, od testowania jednostek po testowanie pojazdów
1. Zmniejszenie liczby roboczogodzin potrzebnych do przygotowania pojazdu do testów, a następnie przywrócenia go do pierwotnego stanu.
SP7001/SP7002 umożliwia akwizycję danych CAN bez czasochłonnych przygotowań, takich jak produkcja wiązek i modyfikacja kabli. Ponadto po zakończeniu testu wystarczy tylko usunąć czujniki. Nie ma to żadnego wpływu na pojazd.
2. Bezpieczne przeprowadzanie testów hałasu dzięki izolowanej konstrukcji
Podczas sprawdzania działania czujników pojazdu i jednostek ECU, na przykład w testach wykorzystujących szum, czujnik chroni podłączone urządzenia przed uszkodzeniem i nieprawidłowym działaniem spowodowanym szumem, ponieważ jest odizolowany od linii sygnałowych CAN.
3. Wspieranie płynnej walidacji
Czujnik ułatwia przeprowadzanie samodzielnych i połączonych ocen, w tym nawet nagłych ponownych ocen po zmianach wprowadzonych w częściach pojazdu podczas procesu walidacji.
Analiza pojazdów z większą liczbą urządzeń elektrycznych i danych
Liczba jednostek ECU w pojazdach szybko rośnie wraz z ulepszaniem systemów ADAS i innych funkcji bezpieczeństwa oraz wraz ze wzrostem popularności pojazdów autonomicznych, co prowadzi do bardziej złożonych magistrali CAN. Wygoda bezkontaktowego czujnika CAN ułatwia pozyskiwanie potrzebnych informacji.
Pozyskiwanie sygnałów CAN wykorzystywanych w wielu branżach
Może być stosowany nie tylko w samochodach, ale także w różnych dziedzinach, w których wykorzystywane są sygnały CAN.
Konfiguracja produktu
System ten wymaga trzech komponentów: sondy sygnałowej, czujnika i interfejsu CAN.
Można zamówić modele w zestawie lub zamówić komponenty systemu indywidualnie. Przy zamawianiu komponentów należy pamiętać o użyciu nazwy konkretnego modelu każdego z nich.